مصاحبه آرشیو خبر ها
ناراحتی عمیق بوفون از طرفداران یوونتوس!

ناراحتی عمیق بوفون از طرفداران یوونتوس!

 

جانلوئیجی بوفون سنگربان فراموش‌نشدنی یوونتوس در حالیكه روزهای گذشته را در ایتالیا سپری كرده است در بخشی از گفتگوی مفصلش با روزنامه Corriere dello Sport به دفاع از آنتونیو كونته پرداخته و رفتار توهین‌آمیز و اعتراضات خارج از عرف برخی از طرفداران یووه در مورد او را مورد نكوهش قرار داده است. بوفون در بخش ديگري از اين مصاحبه نيز با تمجيد از ماسيميليانو الگري و دوران حضورش در جمع بيانكونري، دستاوردهاي او در تاريخ يك‌دهه گذشته اين باشگاه را تكرار نشدني عنوان كرد.

 

دیدن برخی از نظرات و شعارهای اهانت‌آمیز شماری از هواداران یووه در مورد آنتونیو كونته عمیقاً ناراحتم كرده است. اینكه سه قهرمانی او با یووه به خاطر رفتن به اینتر از سوی برخی از طرفداران حساس پس زده شود رفتار زیبایی نیست. من سالها در منظومه یوونتوس زندگی كرده‌ام؛ روحیه و دغدغه‌های مدیران، مربیان، بازیكنان و طرفدارانش را می‌شناسم و می‌فهمم؛ درك می‌كنم كه آنها آنتونیو را در همه احوالات نماینده یوونتوس بدانند و رفتن او به اینترناتزویناله را برنتابند اما نباید زحمات و تلاش‌های انكارناپذیر او برای بیانكونری را نیز از یاد ببرند. او تا زمانی كه در یووه بود (چه به عنوان بازیكن و چه به عنوان سرمربی) تا آخرین نفس به عشق این باشگاه جنگید. او در كسوت مربی نیز بعد از سالها قهرمانی را روی شانه‌های یووه گذاشت و این تیم را بار دیگر به اوج بازگرداند. آنتونیو گذشته و عشقش به یووه را فراموش نكرده و به هویت سیاه و سفیدش به خوبی آگاه است. نكته مهم و مغفول مانده در نگاه حرفه‌ای داشتن در فوتبال مدرن امروز است؛ انتخاب‌های حرفه‌ای حتی اگر برای عده‌ای ناراحت كننده و غیرقابل پذیرش باشند نباید به كم‌لطفی و نادیده انگاشتن خاطرات و دستاوردهای گذشته یك ستاره منجر شوند.
در مورد عملكرد و دستاورد مكس (الگري) در يووه نيز بايد از واژه فوق‌العاده استفاده كنم. فكر مي‌كنم قطع همكاري ميان او و يووه در زماني مناسب صورت پذيرفت و اين بهترين تصميم براي هر دو طرف بود. هم او نياز به استراحت و آغاز يك ماجراجويي جديد را داشت و هم وقت آن فرا رسيده بود كه يووه به مسير و شيوه‌اي جديد اتكا كند. حالا كه دوران حضور الگري در يووه به پايان رسيده بايد بگويم: هيچكس به اندازه مكس نمي‌توانست كاري را كه او در 5 سال حضورش در اين باشگاه انجام داد را تكرار كند؛ هيچ‌كس!

 

گفتنی است برخی از طرفداران یوونتوس در روزهای اخیر به خاطر پيوستن آنتونيو كونته به رقيب سنتي‌شان (اينتر ناتزويناله)؛ خواهان پس دادن قهرمانی‌هایي كه یووه همراه با او كسب كرده شده‌اند.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: